Dansk Supermarked udfordrer Danmarks Statistik
Per Bank kalder det forkert, når tal fra Danmarks Statistik viser størst vækst hos supermarkeder.
Væksten hos landets supermarkeder er 1,2 pct. mere end samme periode sidste år, mens discountbutikkerne samlet set må tage til takke med en vækst på 0,2 pct.
Som sådan intet nyt.
Det samme billede har Danmarks Statistik nemlig gengivet i værdiindekset for dagligvarebranchen i hele første halvår af 2017.
Alligevel var topchef Per Bank fra Dansk Supermarked Group ikke sen til at anfægte statistikken få øjeblikke efter, at Dansk Handelsblad havde publiceret artiklen “Supermarkeder slår discountbutikker på væksten”.
- Det er simpelthen faktuel forkert, da discount vækster væsentligt mere end supermarkederne også på trods af Kiwi-lukningen. Danmarks Statistik har ikke de samme præcise tal som dagligvarehandlen har, men vi tager gerne en dialog med Danmarks Statistik, så man undgår denne misinformation, lyder det fra Per Bank i en kommentar til artiklen på Linkedin.
Læs mere hos Dansk Handelsblad .